31.7.2013

Maastomopo+ infoa vk:lopusta! ;)

Tänään olin jälleen liikuttamassa Fantsua. Fantsu olikin jo kiinni kun tallille menin, valmiina harjaukseen. Harjasin sen nopeasti ja laitoin varusteet. Fantsulla on uudet suojat joista mä en tajua yhtään mitään, nyt jo vähän paremmin. Onneksi niitäkään ei tarvitse käyttää kun maastossa!




Lähettiin sitten maastoon Lauran&Tildan,Ninan&Keijjon kanssa. Käveltiin jonkunmatkaa ja ravattiin pieni pätkä. Mulla on tästä maastosta tosi huono mielikuva, koska Fantsu ei koskaan kuuntele mua ja tekisi suurinpiirtein mieli olla menemättä! Tänään asiat oli tosin, Fantsu oli tosi super ja kuunteli hyvin apuja! Mentiin yhelle hiekkasuoralle ja ravattiin se niin, että ohiteltiin toisia. Eka mä ravaan molempien ohi reippaammassa ravissa ja ne hitaassa ja sieltä taas seuraava mun eelle ja viiminen taas ekaks. Sitte mä taas yms. Toiseen suuntaan Fantsu oli ihan kiva, mutta toiseen suuntaan vähän juos. Kyllä se silti hanskassa oli, ettei sen puoleen. Jos esim. eka maasto ois ja tehtäis tollee, se ois varmaa lähteny käsistä? kenties! Ku lopetettiin mun jalat oli ihan perunamuussii! Pitäs ehkä alkaa ravailee enemmä, eikä aina vaa käynnis työstää sitä :D!





Käännyttiin sitten pellolle jossa laukkailtiin vuorotellen. Toiset käveli ja yks laukkas. Mun vuorolla Fantsu olis vaan halunnu jäädä kavereitten kanssa hengailemaan, mutta sitte sain sen laukankin sieltä nousemaan. Laukkas tosi kivasti, lukuunottamatta yritti kokoajan kääntyä. Ootettiin muita hetki ja jatkettiin matkaa käynnissä.



Tultiin taas toiselle suoralle, jossa ravattiin mahd. reipasta ravia,mutta ei ihan laukkaa. Fantsu meni tooosi hyvin, koska se jos kuka osaa mennä lujaa! :D Käveltiin vielä pieni metsätie ja mentiin tallille. Menin loppumatkan pitkinohijn. Tallilla vielä pesin Fantsun ruvet, kun sitä syö semmoset lentomurkut ja sillä on kylki vähä ruvilla. Laitoin myös jtn puhdistusainetta ja jotain suohtutettavaa ainetta. Päästettiin vielä ponit toiselle pellolle syömään, laitettiin heinät ja annettiin ruuat.

Viikonlopusta kerron sen verran, että hoidetaan ponskit La-Ma, koska Noora&Laura on reissussa. Ninan puheiden mukaan saan myös joka päivä ratsastaa Fantsun? Issikan omistajasta ei oo kuulunu mitään.


//sori ku vaa yks kuva tänpäiväsest..
ja kommenttia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti